Τετάρτη, Ιουνίου 30, 2010

.
POUR FAIRE LE PORTRAIT D' UN OISEAU
.
.
jACquEs PreVERT
.

.
.
.



.
.
.
.
.
.
.

για να κάνετε το πορτραίτο ενός πουλιού

,

ο Prévert αφιερώνει

στην Έλσα Χενρίκουεθ

:

ζωγραφίστε πρώτα ένα κλουβί

με την πόρτα ανοιχτή

ζωγραφίστε ύστερα

κάτι όμορφο

κάτι απλό

κάτι ωραίο

κάτι χρήσιμο

για το πουλί.

βάλτε κατόπιν το μουσαμά σ' ένα δέντρο

σ' ένα κήπο

σ' ένα άλσος

ή σ' ένα δάσος.

κρυφτείτε πίσω απ' το δέντρο

χωρίς να βγάζετε τσιμουδιά

χωρίς να σαλεύετε...

καμιά φορά, το πουλί φτάνει γρήγορα

μπορεί μιά χαρά όμως να κάνει και χρόνια

πριν το αποφασίσει.

μην απογοητευτείτε

περιμένετε

περιμένετε αν χρειαστεί, για χρόνια.

το αν θάρθει γρήγορα ή αργά το πουλί

δεν έχει καμιά σχέση

με την επιτυχία του πίνακα.

όταν φτάσει το πουλί

αν φτάσει

εξασφαλίστε την πιό βαθειά σιωπή

περιμένετε να μπει το πουλί στο κλουβί

κι αφού μπει

κλείστε απαλά την πόρτα με το πινέλο.

μετά

σβήστε ένα ένα όλα τα κάγκελα

προσέχοντας μην αγγίξετε κανένα φτερό του πουλιού.

φτιάξετε κατόπιν το πορτραίτο του δέντρου

διαλέγοντας το πιό όμορφο κλαδί του

για το πουλί

ζωγραφίστε ακόμα την πράσινη φυλλωσιά και τη φρεσκάδα του ανέμου

τη σκόνη του ήλιου

και τον θόρυβο των ζώων της χλόης, στη ζέστα του καλοκαιριού

κι ύστερα περιμένετε ν' αποφασίσει το πουλί να τραγουδήσει.

αν το πουλί δεν τραγουδά

είναι κακό σημάδι

σημάδι πως ο πίνακας είναι κακός

μ' αν τραγουδά είναι καλό σημάδι

σημάδι πως μπορείτε να υπογράψετε.

τότε, τραβάτε πολύ μαλακά

ένα φτερό του πουλιού

και γράφετε τ' όνομά σας σε μιά γωνιά του πίνακα.

.

.

.

.

από την ανταποκρίτριά μας

República Federativa do Brasil

- Άσα Νόρτσι :)

passaros na cabeça, passarinhos do sul

de nascer do sol avoando em céu

mas de tarde enfim vou vão dentro assim!´

/πάσαρους να καμπέσα, πασαρίνιους ντου σου

ντι νάσι ντζου σόου αβουάντου ιμ σέου

μας ντι τάρντζι ιμφίμ βόου βάουν ντέντρρου ασίμ!

/πουλιά στο κεφάλι,πουλάκια του νότου,

με την ανατολή πετούμενα στον ουρανό,

μα το βραδάκι τελικά θα έρθουν πάλι μέσα!

.καλό μήνα !

.

.

.

.

.

Τρίτη, Ιουνίου 29, 2010

.


Γ Ε Ν Ι Κ Η

.

Α Π Ε Ρ Γ Ι Α

.

σήμερα








.
.
.
.
.
.
.
.
.

Πέμπτη, Ιουνίου 24, 2010

:
σχετικό : Αναρτήθηκε από quartier libre, Ιούνιο 2008, στις 11:28 μμ
.

..
ΟΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ

Η Ευρώπη «τριτοκοσμοποιείται»


.


Τονίζει ο Μπερνάρ Κοντ, οικονομολόγος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μπoρντώ IV, συγγραφέας του βιβλίου «Τριτοκοσμοποίηση του πλανήτη».

*Σε τι συνίσταται «η τριτοκοσμοποίηση του πλανήτη» που δίνει τον τίτλο στο νέο βιβλίο σας;

.
-Ας θυμηθούμε την κοινωνική δομή που εμφανίστηκε στις χώρες του τρίτου κόσμου, πριν από το «θαύμα», όπως το αποκάλεσαν, στην Ακτή του Ελαφαντοστού και σε ασιατικές χώρες...
Η κοινωνία ήταν τότε διαιρεμένη ανάμεσα στους πολύ πλούσιους και τους πολύ φτωχούς, χωρίς να υπάρχει μεσαία τάξη. Όταν λέμε τριτοκοσμιοποίηση του πλανήτη σημαίνει ότι επιδιώκουν να επιβάλουν αυτή την κοινωνική δομή με τη σύνθλιψη της μεσαίας τάξης στον Βορρά και στον Νότο
.
*Και πώς φθάσαμε σ’ αυτό το σημείο;

.
-Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο άρχισε μια σύντομη περίοδος, με τη «χρυσή 30ετία» του κοινωνικού κράτους.
Την περίοδο αυτή αναπτύχθηκε, κυρίως στις χώρες του Βορρά, η μεσαία τάξη με την εισοδηματική ανέλιξη των εργαζομένων.
Στον Νότο, μετά την ανεξαρτησία των χωρών τη δεκαετία του 1960, με τις κρατικοκεντρικές στρατηγικές ανάπτυξης εμφανίστηκε σε εμβρυακή κατάσταση η μεσαία τάξη.
Αυτή η κατάσταση, όμως, ανατράπηκε το 1979, όταν τα χρηματοπιστωτικά κέντρα πήραν στα χέρια τους την εξουσία σε διεθνές επίπεδο.
Αυτή η μετάβαση με τις αποφάσεις του Πολ Βέλκερ πρώην προέδρου της FED πήρε συγκεκριμένη μορφή. Ο κύριος αυτός συνεχίζει να είναι σύμβουλος του Ομπάμα!
Η καταπολέμηση του πληθωρισμού στον Βορρά ήταν στις προτεραιότητες.
Άμεση συνέπεια αυτής της πολιτικής: ήταν η άνοδος των επιτοκίων.
Πρόκειται για το θρίαμβο του νεοφιλελευθερισμού, που πήρε σάρκα και οστά με την πολιτική της Μ. Θάτσερ και του Ρ. Ρήγκαν, και τις θεωρίες του Φρήντμαν και των Σικάγο- boys (αυτοί έδειξαν τα δόντια τους, εφαρμόζοντας τις θεωρίες τους στη Χιλή του Πινοσέτ).
Στο Νότο, οι χώρες είδαν να επιβάλλονται παντού οι ίδιες πολιτικές, αποδέσμευσης του κράτους από τις κοινωνικές υποχρεώσεις και δαπάνες
.
*Ποιες ομοιότητες βλέπετε στα μέτρα που εφαρμόστηκαν στον Νότο με αυτά που επιβάλλουν σήμερα στην Ευρώπη;

.
-Η λογική είναι ακριβώς η ίδια
Στο τέλος της δεκαετίας του 1970, με την άνοδο των επιτοκίων, αυξήθηκαν τα βάρη για την αποπληρωμή του χρέους των χωρών του Νότου, οι οποίες είχαν μείωση των εσόδων τους, από τις εξαγωγές τους, λόγω της μείωσης της τιμής των πρώτων υλών.
Οι δανειστές βρήκαν την ευκαιρία να περάσουν τη θηλειά στο λαιμό των λαών απαιτώντας να αποπληρώσουν τα χρέη τους (παρότι είχαν όλο και λιγότερα μέσα).
Η κατάσταση αυτή ακριβώς δημιούργησε την κρίση του χρέους
.
*Και τι συνέβη σ’ αυτές τις χώρες;

.
-Το ΔΝΤ, όπως και σήμερα, δάνεισε τις χώρες, επιβάλλοντας, όμως, προγράμματα λιτότητας τέτοια που είχαν τη συναίνεση της Ουάσιγκτον.
Στόχος ήταν η αποπληρωμή του χρέους, ή τουλάχιστον η πληρωμή των τόκων στις διεθνείς αγορές.
Θα έπρεπε να βρουν τα κράτη πόρους, να γίνουν ανταγωνιστικές οι οικονομίες τους.
Δηλαδή, να μειώσουν το κόστος εργασίας (μισθοί πείνας, ακόμα μεγαλύτερη μείωση των κοινωνικών δαπανών), περιορίζοντας τα δημόσια ελλείμματα με τη μείωση των δαπανών, απολύοντας τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα.
Όμως, με τα μέτρα αυτά δεν θα έπρεπε να θίγουν τα εισοδήματα των πλουσίων: γιατί είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν την ανάπτυξη, όπως εξηγούσαν.
Έτσι, αύξησαν περισσότερο τον ΦΠΑ. Σ’ αυτές τις συνθήκες πώς μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη;
.

*Τα κράτη πώς θα καταφέρνουν να επιβάλουν αυτά τα μέτρα;
.
-Δεν το γνωρίζω.
Στην Αφρική τα μέτρα επιβλήθηκαν είτε με αυταρχικές κυβερνήσεις είτε με εμφύλιο πόλεμο. Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι σήμερα υπάρχουν πιο εξελιγμένες μέθοδοι.
Ο ΟΟΣΑ για τις δημόσιες υπηρεσίες αναφέρει ότι θα πρέπει να αποφευχθούν μέτρα που δημιουργούν κοινωνική δυσαρέσκεια. Με τη λογική αυτή πρέπει να πέσει η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και να παραμείνει η ποσότητα.
Ακόμα οι πολιτικές ελίτ μπορούν να παραπέμπουν για τα λάθη τους στο ΔΝΤ.
Αυτή η τακτική απαντάει και στο ερώτημα, γιατί οι ευρωπαίοι ηγέτες κάλεσαν να παρέμβει το ΔΝΤ που λειτουργεί με τις ευλογίες των ΗΠΑ, ενώ είχαν αρκετά χρήματα.
.
Θα πρέπει να πούμε ότι οι ελίτ έκαναν ό,τι το χειρότερο, δικαιώνοντας την πολιτική καταστροφής του κοινωνικού κράτους
.
:

Από την Humanité
.
Μετ. Μ.Κ.
:
:
:
:
:

Δευτέρα, Ιουνίου 21, 2010

.
ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ - εκδήλωση
.

- the Battle of Crete –
.

- Luftlandeschlacht um Kreta -
.
.
.



.
.
.
.
.



- αυτό, είναι ένα σύντομο καλωσόρισμα σε ακροατήριο
που είναι
κυρίως Σύλλογοι Κρητών
.
δεν είναι ομιλία για τη ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ...
την ομιλία θα την κάνει ιστορικός. -
.





.
.
«Θυμόμαστε τον τρομερό πόλεμο
γιατί
το ΠΑΘΟΣ ΜΑΣ
είναι Η ΕΙΡΗΝΗ !




Κρήτη γεννήτρα τσ΄ αρχοντιάς, τση λευτεριάς δασκάλα !


.
.
Oι εθνικοτοπικοί σύλλογοι,
όπως για παράδειγμα αυτοί εδώ οι σύλλογοι των Κρητών,
με κάποιον τρόπο, αποτελούν των ελλήνων τις κοινότητες,
που φέρουν μαζί τους την ιστορία.

Και γιατί να μιλάμε για την ιστορία. ;
Γιατί λαός που λησμονά την ιστορία του, δεν μπορεί να έχει μέλλον…

Ποτέ δεν πρέπει τα κλαδιά τσι ρίζες να ξεχνούνε.
Όταν οι ρίζες μαραθούν κι εκείνα θα χαθούνε…





Η τελευταία μάχη του ελεύθερου ελληνικού κράτους, κατά τον πόλεμο του 40, δόθηκε στην Κρήτη
.
Η απόφαση για την κατάληψη της Κρήτης λήφθηκε από τον ίδιο τον Χίτλερ τον Απρίλη του 41 και είχε σκοπό :
να χρησιμοποιήσουν οι Γερμανοί το νησί σαν αεροπορική βάση στην Ανατολική Μεσόγειο
.
ιδιαίτερα ως βάση για την προστασία των θαλάσσιων επικοινωνιών στο Αιγαίο από Βρετανικές επιθέσεις που προέρχονταν από την Αλεξάνδρεια
.
και ιδιαίτερα, για την προστασία της μεταφοράς πετρελαίου στην Ιταλία.
.
Στόχος ακόμα, ήταν να εξασφαλιστούν τα νοτιοανατολικά νώτα των Γερμανών εν όψει της μεγάλης «Επιχείρησης Μπαρμπαρόσα» (η Εκστρατεία για την κατάληψη της Ρωσίας)
.
καθώς και να εφορμήσουν στη συνέχεια από εκεί στη βόρεια Αφρική, με εφαλτήριο την Κρήτη.
.

Πέρα από όλα αυτά όμως εκ των υστέρων αποδείχτηκε ότι ο Πτέραρχος της Luftwaffe,
Benno Student ήθελε πάρα πολύ στην Κρήτη, να δοκιμάσει και να αποδείξει στον Χίτλερ ότι οι αλεξιπτωτιστές του θα μπορούσαν πλέον να παίξουν αποφασιστικό ρόλο στην εξέλιξη του πολέμου.
.
Όμως για τον υπερόπτη αυτόν στρατηγό, η δόξα των Γερμανών αλεξιπτωτιστών άρχισε και τελείωσε στην Κρήτη. Από τότε το Σώμα των Γερμανών αλεξιπτωτιστών αχρηστεύτηκε και δεν έλαβαν μέρος πλέον σε καμιά από τις μάχες του πολέμου.
.
.

Στην Κρήτη, οι Γερμανοί πρώτη φορά προσπαθούν να κυριέψουν έναν τόπο, μόνον από τον αέρα ! (Unternehmen Merkur).


Ένας λαός άοπλος, εντελώς αυθόρμητα σπεύδει να συγκρουστεί με το πιο βαριά εξοπλισμένο κράτος του κόσμου, που η επίθεσή του γίνεται με τα πιο καινούργια πολεμικά μέσα.

Η αυθεντική μαρτυρία του απλού ανθρώπου, λέει :
«Εδώ γινόταν πολλή φασαρία, ένα πλήθoς ανθρώπων έτρεχε.
Μεταξύ τους ήταν Βρετανοί στρατιώτες, Έλλnνες στρατιώτες, Κρητικοί µε την τοπική τους ενδυµασία, γυναίκες και παιδιά.
Πρόσεξα πωs οι περισσότεροι ήταν οπλισµένοι κατά κάποιον τρόπο.
Μερικές γυναίκες κρατούσαν κάθε λογής µαχαίρια, ιδιαίτερα εκείνα τα περίτεχνα που ήταν µέρος της τοπικής τους φορεσιάς.»



Αυτό συνιστά, τη μοναδικότητα της ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ !

Ο άοπλος λαός, που αυθόρμητα παίρνει πάνω του την ευθύνη και τρέχει να συγκρουστεί με το θηρίο, τον Γολιάθ.


Ο Νίκος Καζαντζάκης, ο μεγάλος Κρητικός, έγραψε :

«΄Ενα μονάχα σου μένει τότε :
να δοκιμάσεις να γίνεις άξιος αυτού του λαού,
να κερδίσεις τη δύναμη της ψυχής,
που ποτέ δεν καταδέχτηκε ν' απατήσει τον εαυτό του
ή τους άλλους
και που πάντα τολμάει ν' αντικρίζει, πρόσωπο με πρόσωπο,
τη Θεά εκείνη που δεν κάνει χατίρια
και δεν κάθεται στα πόδια κανενός,
την αγέλαστη κι αδάκρυτη θεά,
.
την ευθύνη




.
.
.
.
.

Τετάρτη, Ιουνίου 16, 2010

.
Απλές, σύντομες σκέψεις
που διατυπώθηκαν προφορικά από βήματος

την Τρίτη απόγευμα, 15 / 6 / 10

στην ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΛΑΪΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

σειράς μαθημάτων ακαδημαϊκού έτους 2009 – 2010.


Το ακροατήριο ήσαν :
ενήλικοι Σπουδαστές
οι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές τους
και Αυτοδιοικητικοί.







Η πολιτική (εννοώ με η, την θηλυκή λέξη)
στον καιρό μας, απέτυχε να ανταποκριθεί σε εκείνο, για το οποίο δημιουργήθηκε.
Η τέχνη της πολιτικής δημιουργήθηκε από τον άνθρωπο, για να υπηρετήσει τον άνθρωπο.
Η τέχνη της πολιτικής δημιουργήθηκε, για να καλυτερεύει ολοένα, τη ζωή τ’ ανθρώπου

Ε, η πολιτική στη δική μας εποχή και παρ’ όλα τα πολλά μέσα, που ως κοινωνία διαθέτουμε, ΑΠΕΤΥΧΕ να καλυτερέψει τη ζωή τ’ ανθρώπου !

Είμαστε άρα αναγκασμένοι, να στραφούμε σε άλλες μεθόδους, να επιστρατεύσουμε άλλες ανθρώπινες δυνάμεις, για να βοηθήσουμε την κοινωνία.

Ας επενδύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε,
στην μόρφωση και στην κατάρτιση των ανθρώπων !

Ας επενδύσουμε στο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ !
.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση
καθώς και η Eπιστήμη - οι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
καθώς και η Tέχνη - οι ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
– εδώ μιλώ για τους άξιους καθηγητές του Λαϊκού Πανεπιστημίου, επιστήμονες και καλλιτέχνες, που αναλαμβάνουν την ευθύνη τους απέναντι στην κοινωνία, και αφιλοκερδώς, εθελοντικά κι αυθόρμητα παρέχουν γνώση στον πληθυσμό,
η Τ.Α. λοιπόν σήμερα καθώς και η Επιστήμη και η Τέχνη, έχουν ευθύνη να δυναμώνουν το μορφωτικό επίπεδο στις τοπικές κοινωνίες.

η Τ.Α. έχει ευθύνη να δημιουργεί θεσμούς εκπαίδευσης ενηλίκων, ώστε να συμμετέχουν ενεργά οι πολίτες, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής .
Έτσι, συγκροτούνται ομάδες πολιτών με κοινές ανησυχίες, κοινά ενδιαφέροντα, κοινές γνώσεις και δεξιότητες.
Δημιουργείται μια κοινωνική συνοχή με αυτόν τον τρόπο, και τα μέλη αυτών των ομάδων, μπορούν να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Όσοι συμμετέχουν σε τέτοιες ομάδες μόρφωσης, μαθαίνουν να ενδιαφέρονται για τις κοινωνικές εξελίξεις, δεν αποστασιοποιούνται από την κοινωνική πραγματικότητα και δεν περιορίζονται σε ένα στενό πλαίσιο στα ατομικά τους ενδιαφέροντα και στις ατομικές τους δραστηριότητες.


Αυτό, είναι μια ελπίδα για τις κοινωνίες μας…


Ως Αυτοδιοίκηση, αφ’ ενός,
ως Επιστήμονες αφ’ ετέρου,
ας επενδύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε, στην μάθηση και την κατάρτιση των πολιτών.

Να επενδύσουμε στο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ,
στη μόρφωση και στον πολιτισμό.

Αυτό που υπάρχει εδώ επί 11 συνεχή χρόνια,
το Λαϊκό Πανεπιστήμιο, είναι μια ήσυχη δύναμη,
είναι από τα γεγονότα που δεν πουλάν στη δημοσιότητα , κατά την αγοραία έκφραση,
δεν πουλά στις τηλεοράσεις και γι αυτό δεν προβάλλονται τέτοιου είδους καλές δραστηριότητες.
Όμως, η γνώση και η ανθρωπιά μαζί (η γνώση δεν επαρκεί μόνη της, δίχως την ανθρωπιά),
η γνώση και η ανθρωπιά μαζί, είναι μια ήσυχη δύναμη, απ’ αυτές που κάποτε θα σαρώσουν και θα ανατρέψουν το κακό.

Αυτό, να είναι η ελπίδα μας για το μέλλον.
.
.
.
.
.

Τρίτη, Ιουνίου 15, 2010

.

.
.
.
.
.

Πέμπτη, Ιουνίου 10, 2010

.

.
.
.
.
.

Τρίτη, Ιουνίου 08, 2010

.

λιβάδια
.
θάλασσα
τα 'αγρια
λουλούδια














υπερηφάνεια
.
για αυτά
που είσαι
.
για αυτά
που φτιάχνεις
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.υπό
σκιάν
πάντοτε
.
.
.
.
.

Δευτέρα, Ιουνίου 07, 2010

.




















































































.
.
.
.
.
.

Πέμπτη, Ιουνίου 03, 2010

video

.

.

à Paris I.

video

signαture

a.k.

:

:

:

: