Τρίτη, Νοεμβρίου 28, 2006

Το Σύνταγμα της Ελλάδας


ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ–Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα


Άρθρο 16 – (Εκπαίδευση, Τέχνες, Επιστήμη)

1. Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Η ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.

2. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

3. Τα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα.

4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.

5. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους.
Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει.Ειδικός νόμος ορίζει όσα αφορούν τους φοιτητικούς συλλόγους και τη συμμετοχή των σπουδαστών σε αυτούς.

6. Οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους επιτελεί επίσης δημόσιο λειτούργημα, με τις προϋποθέσεις που νόμος ορίζει. Τα σχετικά με την κατάσταση όλων αυτών των προσώπων καθορίζονται από τους οργανισμούς των οικείων ιδρυμάτων. Οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δεν μπορούν να παυθούν προτού λήξει σύμφωνα με το νόμο ο χρόνος υπηρεσίας τους παρά μόνο με τις ουσιαστικές προϋποθέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 88 παράγραφος 4 και ύστερα από απόφαση συμβουλίου που αποτελείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει το όριο ηλικίας των καθηγητών των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Εωσότου εκδοθεί ο νόμος αυτός οι καθηγητές που υπηρετούν αποχωρούν αυτοδικαίως μόλις λήξει το ακαδημαϊκό έτος μέσα στο οποίο συμπληρώνουν το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας τους.

7. Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές.

8. Νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Κράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ' αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους. Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται.

9. Ο αθλητισμός τελεί υπό την προστασία και την ανώτατη εποπτεία του Κράτους.Το Κράτος επιχορηγεί και ελέγχει τις ενώσεις των αθλητικών σωματείων κάθε είδους, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει επίσης τη διάθεση των ενισχύσεων που παρέχονται κάθε φορά στις επιχορηγούμενες ενώσεις σύμφωνα με τον προορισμό τους.
.
.
.
.
Αυτό, αγαπητοί, είναι το άρθρο 16, του Ελληνικού Συντάγματος.
** Σε καμμία περίπτωση δεν θα σχολιάσουμε ή θα ασκήσουμε κριτική σε άρθρο του Συντάγματος.
Μιά χαρά, όμως μπορούμε, να πούμε τη γνώμη μας ή να ασκήσουμε θετική κι αρνητική κριτική, στις σκέψεις που γίνονται και αφορούν στην αλλαγή του άρθρου 16, για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων...
.
.
Εσείς, τι λέτε;
Αν κάποιος θέλει, ας πει τη γνώμη του...
.
.
.
.
** ΤΜΗΜΑ Δ' – Ακροτελεύτια διάταξη
Άρθρο 120 – (Έγκριση του Συντάγματος–Το δικαίωμα της αντίστασης)
4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων...

4 σχόλια:

Stavros D είπε...

4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων...
Αυτό τα λέει όλα... και τα κουλούρια...

quartier libre είπε...

δεν είμαι σίγουρη για τίποτα πιά...

ξέρεις, ότι όταν ο Γ. Δ. έκανε το Phd στην Οξφόρδη, ΔΕΝ πήρε τίτλο σπουδών; το ξέρεις, ότι δεν καταδέχεται η Οξφόρδη να χορηγήσει τίτλους σπουδών; "όποιος φοίτησε, λέει, εδώ, του είναι αρκετό, που φοίτησε κοντά μας. δεν του χρειάζεται το χαρτί, ως πιστοποίηση..."!
Γιατί, ρε γμτ., να μπορούν να γίνονται αυτά αλλού, κι όχι εδώ;
Εντάξει, την δημόσια εκπαίδευση υπερασπιζόμαστε,
όμως, πώς μπορούμε ν' αγνοήσουμε όλα τα ελληνόπουλα που σπουδάζουν έξω, κι όλο το χρήμα και την ταλαιπώρια των οικογενειών, που μπαίνουν σ΄αυτό το λούκι;
Απ' τη μιά σκέφτομαι αυτό, και λέω, γιατί να μη φτιάξουμε κι εδώ, αξιόπιστες ιδιωτικές σχολές,για τα παιδιά, που για διάφορους λόγους δεν φοιτάν στα δημόσια... απ' την άλλη,φοβάμαι την κωλοκοινωνία μας,και το νταβατζιλίκι που θα παίξει πάλι πάνω στις πλάτες των ανθρώπων...
ποιός μπορεί να εγγυηθεί ότι θα φτιάξουνε γερούς θεσμούς και φερέγγυους; κι ότι δεν θα παραδώσουνε τα σχολεία στις επιταγές του κάθε επιχειρηματία και της αγοράς;
πραγματικά, δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει...

πριν 3-4 χρόνια, πήγα με τη φίλη μου τη Μαρία (δεν την ξέρεις) στο Παρίσι, και με πήγε να μου δείξει στη Σορβόννη τη σχολή που σπούδασε...
δίχως να μαι άσχετη απ' αυτά, "τα παιξα"!
έχει μείνει πληγή μέσα μου...
γιατί αυτοί, κι όχι εμείς;
αμφιθέατρα ντυμένα σε μπρούτζο και ξύλο. τοιχογραφίες και πίνακες...
θρησκευτική προσήλωση εκκλησίας...
γιατί ρε γμτ., αυτοί κι όχι εμείς;
θα μου πεις, αυτοί έχουνε σχολές απ' το 1100 κι εμείς απ' το 1900...
δεν είναι όμως, μονάχα αυτό...
είναι μεγάλη συζήτηση...

Andreas Dimitropoulos είπε...

Εξ Αιρετικόν το θέμα που θέσατε. Βέβαιος ειμί πως την κοινωνίαν μας θα απασ Χολήσει τα μάλα.

Δι αυτό ας εμ Παιδώσομεν το Κείμενον, ένθα κείμενον πλήρες παρα Πόνου σφόδρα ο Δείρεται

Κείμενον Αρχών δια την Λειτουργίαν Χώρας τινός της Α ΦΡΙΚΗΣ Ηπείρου ήτις κατοικείται υπό λευκών


ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ–Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα


Άρθρο 16 – (Εκ Παίδευση, Τέχνες, Επιστήμη)


1. Η τέχνη (των talents shows συμπεριλαμβανομένων) και η επιστήμη (δω παπάς-κει παπάς), η έρευνα (έρευνα; τι είναι έρευνα;) και η διδασκαλία (ειδικώς αύτη η τελευταία) είναι ασύδοτες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί αγγαρεία του Κράτους και γενικώς αποφεύγεται.

2. Η παιδεία αποτελεί βασικό μπελά για το Κράτος και τους τηλεοπτικούς διαύλους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική εξόντωση των κατοίκων της χώρας, την ανάπτυξη της παραταξιακής τε και σωματειακής (ποδοσφαιρικώς ομιλούντες) συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπέ Φθηνους οπαδούς, οσφυοκάμπτες, καταναλωτές και τηλεθεατές.

3. Τα έτη υποχρεωτικής ταλαιπωρίας δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα. Αν ο τάλας μαθητής δυσκολεύεται να παρακολουθήσει την εννεαετή υποχρεωτική φοίτηση, επιτρέπονται τα βασανιστήρια ίνα όπως τον πείσωμεν (το κωλόπαιδο).

4. Όλοι οι κάτοικοι έχουν δικαίωμα να βασανιστούν δωρεάν, στα κρατικά ιδρύματα βασανισμού. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που δεν εκφράζουν άποψη, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από ειδική αντιμετώπιση (χε, χε, χε)

5. Η τελική εξόντωση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημόσιας αυθαιρεσίας με πλήρη ασυδοσία. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την ανοχή του Κράτους και απαγορεύεται να ενισχύονται επαρκώς οικονομικά. Αξιολόγηση ή εκσυγχρονισμός των ιδρυμάτων αυτών απαγορεύεται αυστηρώς.
Η επ΄ αμοιβή προετοιμασία των πολιτών για την είσοδό τους στα ανώτατα αυτά ιδρύματα καταδικάζεται μετά βδελυγμίας από το σύνολον της κοινωνίας, αλλά είναι υποχρεωτική και ενισχύεται παντιοτρόπως υπό όλων των παραγ Όντων της ... της ... της (πως την είπαμε;) α ... της παιδείας.

6. Οι καθηγητές των ανώτατων εκ Παιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημ Όσιοι λειτουργοί. Το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους επιτελεί επίσης δημ Όσιο λειτούργημα, με τις προϋποθέσεις που νόμος ορίζει. Τα σχετικά με την κατάσταση όλων αυτών των προσώπων καθορίζονται από το νόμο της Ζούγκλας. Οι καθηγητές των ανώτατων εκ Παιδευτικών ιδρυμάτων δεν μπορούν να παυθούν προτού λήξει σύμφωνα με το νόμο ο χρόνος υπηρεσίας τους παρά μόνο εάν φονεύσουν ή ασελγήσουν. Νόμος ορίζει το όριο ηλικίας των καθηγητών των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Εωσότου εκδοθεί ο νόμος αυτός οι καθηγητές που υπηρετούν αποχωρούν αυτοδικαίως και αυτομάτως κατά την διάρκειαν της νεκρωσίμου ακολουθίας.

7. Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια. Αν μία ειδίκευσις απαιτεί εκπαίδευσιν μεγαλυτέρας διαρκείας, αύτη απαγορεύεται αυστηρώς.

7,5. Μαθητές που αποκλίνουν από τον μέσο όρο απομακρύνονται από τα εκ Παιδευτήρια κάθε βαθμίδας και αποθηκεύονται σε ειδικές αποθήκες μακράν του κοινωνικού συνόλου.

8. Νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκ Παιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Κράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ' αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους. Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες (idiots) απαγορεύεται. Δεν απαγορεύεται όμως η σύσταση ανώτατων σχολών από επιτήδειους. Γενικώς, επιτρέπεται η λειτουργία τέτοιων σχολών έστω και χωρίς τη σύστασή τους!

9. Ο αθλητισμός και ο χουλιγκανισμός τελεί υπό την προστασία και την ανώτατη εποπτεία του Κράτους.Το Κράτος επιχορηγεί και ελέγχει τις ενώσεις των αθλητικών σωματείων και τις ενώσεις των χουλιγκάνων. Η καταστολή του χουλιγκανισμού αποτελεί ευθύνη της πολιτείας και επιχορηγείται από τους πολίτες μέσω της άμεσης φορολογίας. Αν οι χουλιγκάνοι απουσιάζουν επί μακρόν από τα δρώμενα, το Κράτος έχει την υποχρέωση να τους επαναφέρει και εις την συνέχεια να εφαρμόσει καταστολήν.

Απαγορεύεται αυστηρώς η συμμετοχή δημοσίων λειτουργών κάθε βαθμίδας (υπουργών, υφυπουργών, γραμματέων και γραμματισσών, κλητήρων κ.λπ.) σε εκδηλώσεις χουλιγκανισμού. Εξαίρεση αποτελούν οι εκδηλώσεις πολιτικού προβληματισμού ή κομματικής ενίσχυσης.

** ΤΜΗΜΑ Δ' – Ακροτελεύτια διάταξη
Άρθρο 120 – Το δικαίωμα της αντίστασης)
4. Τέτοιο δικαίωμα δεν υφίσταται. Ποιος σου είπε ρε ότι μπορεί ο πάσα ένας να αμφισβητεί το Κείμενο αυτό άμα λάχει να 'ουμ.

quartier libre είπε...

να σας χαίρομαι, που σας έχω φίλους!

κοπίασες, καμάρι, να το φτιάξεις;
προχτές, όταν μου γραψες για τους ανέμους, τα φώτα, τις λάμπες, τους φανούς και τα γραπτά μου, λέω, μπα!... δεν είναι αυτός, γιατί γλυκειά κουβέντα απ' το στόμα του ποτέ δεν άκουσα, ούτε και περίμενα ν' ακούσω...
σήμερα, όμως...
σα να σε βλέπω απέναντί μου, πουλάκι μου,να υπομειδιάς υπογείως, με κείνο το υφάκι που τσακίζει κόκκαλα...
ο.κ., ο.κ., καταλάβαμε...
επιπλέον, με το ευφυές σχόλιο, εκφράζεις τις πικρίες ολονών μας (εκτός, βεβαίως-βεβαίως από την Τζ., που δεν νομίζω να χει πικρίες για τίποτα...)-smile-

συνέχισε, όσο μπορείς, τις αναμεταδόσεις σου!

ευχαριστώ