WASSILY KANDINSKY (1866-1944)
.
.
.
. .
Ο Καντίνσκυ,
.
από τις ηγετικές μορφές
.
του Εξπρεσιονισμού
.
.
τα χρώματα του ζωγράφου
.
.
.
.
και
.
των αχινών μου
τα χρώματα !
.
.
.
Op Art
.
.
.
.
.
ο κοχλίας
.
Mathematics :
.
η μυστική ζωή των εννοιών !
.
.
.
ο τετραγωνισμός του κύκλου !
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
. .
.
.
.
. τα χρώματα του ζωγράφου
.
και
.
.
.
.
των αχινών
.
τα χρώματα !
.
.
.
.
.
.
.
.
το χρώμα αποκτά αυτονομία
.
και αναμεταδίδει με τη βιαιότητά του
.
το ανθρώπινο πάθος
.
. .
.
.
.
.
και
.
λίγο
.
. Marc Chagall !
.
.
.
.
.
.
.
.
«ωραίο είναι
ό,τι αντιστοιχεί
σε μια εσωτερική αναγκαιότητα»
.
.
.
.
.
.
.
11 σχόλια:
Πέρσι μου έκανα δώρο να εξαφανιστώ ένα τριήμερο και να πάω στη Hayward Gallery που είχε έκθεση kandinsky. Και δεν μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματα με λέξεις...
Για το Chagall,
ταξιδιάρης, ονειροπόλος...
Καλά μας ταξίδια λοιπόν,
φιλιά πολλά!
@
μικρό αφιέρωμα στον
Marc Chagall
http://bougepas.blogspot.com/2007_09_01_archive.html
Κυριακή, Σεπτέμβριος 23, 2007.
οι ζουγράφοι !
και να μην ξέρω η χαζή, μήτε μολύβι να κρατήσω !...
να είστε καλά ! :)
ΕΠΙΤΡΕΨΕ ΜΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΣΩ 2 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠ' ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "Η ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΤΕΧΝΗ" ΤΟΥ Giulio Carlo Argan, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΥΤΥΧΗΣΑ ΝΑ ΕΧΩ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ!
Α. [...]Ξαφνικα, ξεχνα το "επαγγελμα" κι αρχιζει να μουντζουρωνει σαν παιδακι τριων ετων στο οποιο δοθηκαν χαρτια, μολυβι και χρωματα. [...]Αυτη η ακουαρελα*, που ανοιγει τον ιστορικο κυκλο της ανεικονικης τεχνης, ειναι ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ μια μουντζουρα. Η φαση της μουντζουρας ειναι γνωστο πως ειναι η πρωτη φαση του παιδικου σχεδιου. Ο Καντινσκι ειχε την προθεση να αναπαραγαγει πειραματικα την πρωτη επαφη της ανθρωπινης υπαρξης μ' εναν κοσμο για τον οποιο η ιδια δεν γνωριζει τιποτε, ουτε καν αν ειναι προσβασιμος.[...].
*ΚΕΦ. ΕΚΤΟ, Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΦΟΥΝΞΙΟΝΑΛΙΣΜΟΥ, ΒΑΣΙΛΙ ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ, ΠΡΩΤΗ ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΑΚΟΥΑΡΕΛΑ(1910), ΒΕΛΗ ΣΤΟ ΤΟΞΟ.
Β. [...]Και φτανουμε στο συμπερασμα: η συνταρακτικη ανακαλυψη του Καντινσκι εγκειται στο οτι εξοστρακισε την τεχνη ως αγωγη η θεσμισμενη, ιστορικη κατηχηση και στο οτι την αντικατεστησε με τη γνησια ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΠΕΝΕΡΓΕΙΑ, με τον αισθητικο τροπο ως τροπο του υπαρχειν και του δραν.
ΟΜΟΙΩΣ, ΚΕΦ. ΕΚΤΟ, ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ DER BLAUE REITER("ΓΑΛΑΖΙΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ").
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΔ. ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΕΚΔ. ΚΡΗΤΗΣ & ΤΗΣ ΑΝ. ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΠΡΟΛ. ΝΙΚΟΥ ΚΕΣΣΑΝΛΗ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
@
ταξιδευτή,
τώρα γύρισα και είδα τα ωραία σας !
θα προσπαθήσω να σας απαντήσω μιά λέξη, λίγο αργότερα (μόλις προκάμω...)
:)
Χρωματικές βίαιες κόντρες .
@
ταξιδευτή,
έχουμε κι άλλοτε κουβεντιάσει, για τον περίφημο καθηγητή σας
Giulio Carlo Argan.
είστε τυχερός, που μαθητεύσατε κοντά του !
Πριν χρόνια, το μουσείο Γουλανδρή, στη Χώρα της Άνδρου,
είχε φέρει έκθεση έργων
του Paul Klee.
Εκεί, ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με το κίνημα Bauhaus - Hausbau (οικοδόμηση).
Από τότε, το παρακολούθησα όπως και όσο μπόρεσα.
Είναι κάτι, που
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ !
- Τέχνη και τεχνολογία ομού (σε ενιαία φόρμα) (ολιστική αντιμετώπιση των μορφών τέχνης)
- Έμφαση στις γεωμετρικές φόρμες και στο χρώμα.
- Αλλά και οι περιπέτειες
που πέρασαν, όσα λίγα χρόνια υπήρχαν ως κίνημα και ως Σχολή,
οι ιδεολογικές τους θέσεις, οι κόντρες, οι αλλαγές, οι φάσεις, οι επιρροές, τα ιδεολογικά ρεύματα.
Βρίσκω ότι το Bauhaus, έχει ενδιαφέρον – ΚΑΙ από κοινωνιολογική άποψη...
Πιο πολύ,
μου αρέσουν οι Klee και Kandinsky
ΑΝ ΚΑΙ,
έχει και η Ελλάδα μαθητεύσει εκεί.
Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος - Jan Despo (σπούδασε στο Bauhaus)
* τα κτίρια του στην Σουηδία είναι διατηρητέα.
Ο Klee,
πλάϊ στα τετράγωνα κουτάκια του, είχε γράψει :
«Θέλω ακόμα κι ένα μικρό παιδί που βλέπει τη ζωγραφική μου, να πει :
Α , τι απλό είναι ! μπορώ κι εγώ να πάρω τα μολύβια μου, να φτιάξω τον ίδιο πίνακα!»
Με εντυπωσίασε πραγματικά αυτό, τότε !
Κάθισε ήσυχα μέσα μου,
πάνω στους στίχους του Ρίτσου :
«Κι ἔτσι ποὺ νὰ χαμογελᾶνε οἱ ἄλλοι καὶ νὰ λένε,
«ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ, ΣΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΚΑΤΟ ΤΗΝ ΩΡΑ !»
Αὐτὸ θέλουμε κι ἐμεῖς.
Γιατὶ ἐμεῖς δὲν τραγουδᾶμε γιὰ νὰ ξεχωρίσουμε ἀδελφέ μου ἀπ' τὸν κόσμο.
Ἐμεῖς τραγουδᾶμε γιὰ νὰ σμίξουμε τὸν κόσμο.»
Δεν ξέρω πως τα ταίριαξα μέσα μου αυτά τα δυό !...
Την κουβέντα του Klee και του Ρίτσου...
:)
@
homo epidexius,
καλησπέρα σας !
καλώς ήλθατε :)
ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΗ BAUHAUS ΣΤΗ ΒΑΙΜΑΡΗ ΚΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΝΤΕΣΑΟΥ,ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΖΙΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΡΥΤΗ ΤΗΣ ΑΡΧΤΕΚΤΟΝΑ ΒΑΛΤΕΡ ΓΚΡΟΠΙΟΥΣ, ΙΣΩΣ, ΠΙΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΑΠΗΤΟΣ HAPPYPEPPER!
ΕΓΩ, ΜΟΝΟ, ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΒΑΛΤΕΡ ΓΚΡΟΠΙΟΥΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ ΠΕΡΙΚΛΗ ΣΑΚΑΛΛΑΡΙΟ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΑΜΕΡ. ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ! ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑ... ΤΙΣ ΟΧΥΡΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΕΒΑΛΛΑΝ... "ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ"!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
ΝΑ 'ΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!
Υ.Γ. ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΙΜΤ, ΕΝΑ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΕΙ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΕΠΙΣΗΣ, ΠΟΛΥ!
@
ταξιδευτή,
αγαπάω πολύ τη ζωγραφική.
όταν είχα χρόνο, πήγαινα σε εκθέσεις...
τώρα πιά, μας τελείωσε αυτό...
στα ταξίδια,
ας μην έχω λεφτά να φάω,
κι ούτε καφέ να πιώ, τριγυρνάω και ψάχνω βιβλία με ζωγράφους.
Άφραγκη, άφραγκη
αλλά οι ζωγράφοι, ζωγράφοι :)
Ο Klimt μου αρέσει πολύ,
μα λιγότερο από τον Κlee και τον Kandinsky.
Ειδικά για τον Kandinsky, έχει παίξει και κάτι άλλο ρόλο.
Πριν αρκετά χρόνια, δούλεψα κοντά σε κάποιον τρομερό άνθρωπο, Έλληνα "εκ Ρωσίας"...
-Τον είδα απόψε στην τηλεόραση, αγέραστο κι εξαιρετικό !
και συγκινήθηκα...-
Εκείνη ακριβώς την καταπληκτική εποχή, γνώρισα κι αγάπησα τον Ρώσο Kandinsky!...
αυτά.
να είσαι καλά, Ταξιδευτή,
κι αληθινά,
σε ευχαριστώ, που γράφεις :)
την καλημέρα μου καταρχήν σε όλους σας, εραστές της τέχνης.
επιφυλάσσομαι για όταν θα έχω χρόνο για εκτενή τοποθέτηση...
@
μάλιστα.
αναμένουμε να τοποθετηθείτε, όταν σας είναι βολετό.
καλημέρα σας και να έχετε όλοι
καλές δουλειές :)
Δημοσίευση σχολίου