Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας
I.
Aπό αριστερά:
K. Zερβός, A. Kατακουζηνός, Tériade, Γ. Kατσίμπαλης, N. X. Γκίκας και N. Tόμπρος (1925). Kήποι του Λουξεμβούργου, Παρίσι.
Συλλογή Γιώργου Γ. Kατσίμπαλη


δουλεύοντας τη λιθογραφία
1989
μπροστά σε έργο του
αυτοπροσωπογραφία


με φόντο την Ύδρα

η Ύδρα πάντα

μπροστά σε έργο του



με φόντο την Ύδρα

η Ύδρα πάντα
.
συσχετισμός :
Όταν ο Οδυσσέας Ελύτης έλεγε ότι
η ζωγραφική του Γκίκα οδηγεί τη γεωμετρία στην ποίηση,
πρέπει να είχε στο μυαλό του έναν πίνακα σαν τη Σαντορίνη.
Με άλλα λόγια , ο Γκίκας ξεκινάει από μία Σεζανική σύλληψη της βαθύτερης γεωμετρικής δομής του τοπίου, και αφού το κατακερματίζει, σύμφωνα με τα διδάγματα του ύστερου κυβισμού, επιχειρεί να το επανασυνθέσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου